Syntex - Novinky

SK | CZ | EN

Výrobci | Kategorie

Syntex eNews
Aktuální info přímo na váš email!

Facebook

Novinky

Kameraman Bobby Bukowski natočil nový seriál „Gypsy” pro Netflix pomocí digitální filmové kamery Panasonic VariCam 35

Kameraman Bobby Bukowski (When We Rise, Weeds, The Messenger, Arlington Road) natočil nový 10dílný seriál Gypsy pro společnost Netflix; v hlavních rolích se objeví Naomi Watts a Billy Crudup. V pozici hlavní kamery byl použit vlajkový model společnosti Panasonic, 4K přístroj VariCam 35. Seriál sleduje osudy psychoterapeutky (Naomi Watts), která se nebezpečně zaplétá s vlastními pacienty. Všech 10 dílů bude na službě Netflix dostupných od 30. června 2017.

Produkční podmínkou společnosti Netflix byl 4K RAW záznam. S tímto požadavkem a s vysvětlením svých uměleckých záměrů navázal Bukowski spolupráci s půjčovnou filmové techniky TCS z New Yorku, která následně doporučila Panasonic VariCam 35. Výsledkem jednání bylo zapůjčení dvou kamer VariCam 35 vybavených rekordérem Codex pro záznam nekomprimovaných 4K RAW video dat.

Každý kameraman, s kterým jsme kdy spolupracovali, byl z kamery VariCam 35 nadšen, zejména z režimu citlivosti ISO 5000. A právě tento režim se nám pro natáčení seriálu Gypsy jevil jako ideální. Bobby projevil přání svítit pomocí měkkého světla, bez přímých zdrojů,uvedl Oliver Schietinger ze společnosti TCS. „VariCam otevírá zcela nové možnosti pro natáčení za nižší hladiny osvětlení a dává kameramanům do rukou přístroj s dvojicí zcela odlišných typů virtuálních filmových materiálů.



Kameraman
Bobby Bukowski provedl s kamerou VariCam 35 řadu testů, a to v režimech ISO 800 a ISO 5000, v exteriérech a interiérech, v přirozeném i umělém osvětlení. Následně se natočený materiál posuzoval ve studiu: „Z ISO 5000 materiálu jsem byl zcela ohromen, množství šumu bylo daleko pod úrovní, jakou jsem očekával. A i to málo šumu mělo velice příjemný charakter připomínající filmové zrno,” uvedl kameraman. „Krom vynikající práce se světlem nabízí kamera také velice pěknou barevnost,dodal dále Bukowski.

Seriál Gypsy byl natáčen od září minulého roku do letošního února. Většina scén byla natáčena v interiérech představujících domov i kancelář hlavní hrdinky; jen malá část děje se odehrává v denních či nočních exteriérech. Obě kamery VariCam 35 byly osazeny objektivy Cooke S5/i s pevnou ohniskovou vzdáleností a díky malým rozměrům byly krom studiových konfigurací používány i pro ruční natáčení a Steadicam rigy.

Natáčelo se převážně v režimech světelnosti ISO 800 a 1250, mód ISO 5000 se používal zejména pro zachycení přirozeného osvětlení scény a při záběrech s hlavní hrdinkou. „Samozřejmě jsme chtěli naši hlavní hvězdu zachytit v krásném, měkkém světle,” vysvětlil dále Bukowski. „V takových případech jsem využil citlivost ISO 5000 a světlo několikrát rozptýlil pomocí odrazných ploch a difúzních panelů. Neumím si představit, že bych tímto způsobem pracoval s jinou kamerou. Naprosto to změnilo můj přístup k osvětlování scén.

A to je také největší dar VaiCamu: Umožní vám opustit zavedené pracovní návyky, objevovat nové techniky a lépe se umělecky vyjadřovat!

Postprodukci seriálu
Gypsy realizovalo studio Harbor Picture Company z New Yorku pod dohledem koloristy Joe Gawlera.

Panasonic VariCam 35 Netflix Gypsy Naomi Watts

21.06.17

EDIUS 8: Nová výuková videa pro začátečníky s českými titulky

V nové řadě videí „EDIUS Basic Tutorials” jsou diváci seznámeni se základními funkcemi a stylem práce ve střihovém programu EDIUS Pro 8. První tři videa, nyní s českými titulky, demonstrují online (a v případě verze EDIUS Workgroup i offline) aktivaci licence.






20.06.17

Architektonická scéna pro NewTek LighWave ke stažení

Talentovaný uživatel 3D aplikace LightWave, Peter Waldemar z Polska, se specializuje na architektonické vizualizace a vy si nyní můžete jeho práci osahat díky zdarma publikované scéně (stahujte zde)! Scéna, včetně elegantních modelů nábytku byla kompletně vytvořena v programu LightWave 3D...

NewTek LightWave 3D

19.06.17

Japonští NTT Learning Systems streamují ve 4K pomocí techniky Blackmagic Design – tisková zpráva

TISKOVÁ ZPRÁVA

15. června 2017

Blackmagic Design, výrobce profesionální audiovizuální techniky, na českém a slovenském trhu zastoupený firmou Syntex, oznámil, že japonská společnost
NTT Learning Systems Corporation (NTTLS) vytvořila pracoviště pro záznam a streaming 4K videa v tokijském muzeu digitálního umění. Pracoviště využívá produkty ATEM 2 M/E Broadcast Studio 4K, ATEM 1 M/E Broadcast Panel a Video Assist, a také několik převodníků řady Blackmagic Mini Converter.

Společnost NTTLS nabízí školící služby pro skupinu NTT -- Nippon Telegraph and Telephone Public Corporation a další společnosti i organizace. Krom výuky a produkce videí jde také o služby v oblasti digital signage, streaming videa a technickou konzultační činnost. Pro muzeum dodala firma NTTLS kompletní A/V produkční systém i odbornou obsluhu.

Blackmagic Design  ATEM 2 M/E Broadcast Studio 4K - ATEM 1 M/E Broadcast Panel - Video Assist

Muzeum se specializuje na digitální umění, a to jak v rámci permanentních výstav, tak speciálních, časově omezených akcí. Přednáškové sály dovolují pořádat panelové diskuze s pozvanými umělci, a to cca 20 – 30krát do roka. Dodaný systém má za účel zaznamenávat a streamovat tyto zvláštní akce, a také je archivovat pro pozdější použití.

Výstup ze čtyř kamer je přenášen do režie ATEM 2 M/E Broadcast Studio 4K pomocí převodníků Mini Converter HDMI to SDI 4K. Stejný typ převodníku se používá i během konverze výstupu z počítačů do režie Blackmagic Design a pro konverzi zvukové složky pořadů se využívá Mini Converter SDI to Analog.

Když jsme pro muzeum před pěti lety vytvářeli první video pracoviště, použili jsme HD režii ATEM 1 M/E. Tentokrát jsme ovšem museli vše aktualizovat pro rozlišení 4K, proto jsme sáhli po nové režii značky Blackmagic Design. Naše postprodukční pracoviště NTT MEDIA LAB využívá velké množství produktů značky Blackmagic, byla to pro nás přirozená volba,” uvedl Micuhiro Tadžima ze společnosti NTTLS.

Blackmagic Design  ATEM 2 M/E Broadcast Studio 4K - ATEM 1 M/E Broadcast Panel - Video Assist

Protože bylo vyžadováno větší množství vstupů a výstupů, padla volba na produkt
Blackmagic 2 M/E Broadcast Studio 4K v kombinaci s ovládacím pultem ATEM 1 M/E Broadcast Panel. Díky velice kompaktním rozměrům je i pult ATEM Broadcast 1 M/E Broadcast Panel instalován v přístrojové skříni, stejně tak i monitor pro multi-view výstup z režie.

Chtěli jsme, aby byla celá sestava kompaktní a instalovaná v racku – a produkty Blackmagic těmto požadavkům vyhovovaly. Pult 1 M/E Broadcast Panel byl díky svým malým rozměrům jasnou volbou. Původně jsme režii používali v součinnosti se softwarovým ovládacím pultem, ale reálný pult nabízí intuitivnější ovládaní,” uvedl Júdži Ohmameuda ze společnosti NTTLS, který spravuje záznamový a streamovací systém muzea.

Většina zaznamenaného materiálu je určena k sestřihání, některé akce se ale streamují živě. Jako HD rekordér používáme Blackmagic Video Assist a down-konvertované video se následně streamuje prostřednictvím služby Ustream. Společnost Blackmagic nabízí velké množství produktů a díky tomu nemusím řešit, jestli budou produkty různých značek korektně spolupracovat – mohu vše sestavit z produktů Blackmagic,” dodal Micuhiro Tadžima.

Blackmagic Design  ATEM 2 M/E Broadcast Studio 4K - ATEM 1 M/E Broadcast Panel - Video Assist

Fotografie pro tisk
Fotografie všech produktů společnosti Blackmagic Design naleznete na adrese www.blackmagicdesign.com/press/images.

O společnosti Blackmagic Design
Produkty společnosti Blackmagic Design jsou špičkou v oblasti editace videa, digitálních filmových kamer, barevných korektorů, monitoringu videa, signálových přepínačů, diskových rekordérů, monitorů vlnových průběhů a software pro restaurování filmového materiálu, ve filmové, postprodukční i televizní branži. Karty pro nahrávání videa řady Blackmagic Design DeckLink odstartovaly revoluci v kvalitě a dostupnosti. Produkty řady DaVinci pro barevné úpravy videa dominují filmovému a televiznímu trhu již od roku 1984 a byly oceněny Emmy™, televizní obdobou filmových Oscarů. Blackmagic Design pokračují v tvorbě inovativních produktů na poli stereoskopické produkce a zpracování 4K videa. Společnost Blackmagic Design byla založena specialisty v oboru postprodukce a střihu videa a má pobočky v U.S.A., Spojeném království, Japonsku, Singapuru a Austrálii. Více informací získáte na webu www.blackmagicdesign.com.

O společnosti Syntex
Pražská společnost Syntex byla založena roku 1994 s cílem distribuovat produkty a řešení pro přepis animací z počítače na video, počítačovou grafiku, profesionální střih a zpracování videa. V Čechách patří k průkopníkům a etablovala se jako spolehlivý a silný partner v oboru digitálního zpracování obrazu i zvuku. Syntex se věnuje distribuci produktů, technické podpoře i poradenství v mnoha odvětvích obrazové i zvukové produkce a postprodukce. Od roku 1999 je zákazníkům na Slovensku k dispozici dceřinná společnost, se sídlem v Bratislavě. Společnost Syntex je distributorem produktů Blackmagic Design pro český a slovenský trh. Více viz www.syntex.cz.

15.06.17
13.06.17

Představení aplikace ZBrush 4R8 13. června

Pixologic chystá živý streaming z představení aplikace ZBrush 4R8 na 13. června, ve 21:00 našeho času, a to na webu www.ZBrushLIVE.com. Více viz pixologic.com/zbrushlive/zbrush-4r8-streaming-event-june-13th.

Pixologic ZBrush 4R8

12.06.17

Knihovna filmových titulů Goldcrest Film restaurována pomocí skeneru Blackmagic Cintel – tisková zpráva

TISKOVÁ ZPRÁVA

9
. června 2017

Blackmagic Design, výrobce profesionální audiovizuální techniky, na českém a slovenském trhu zastoupený firmou Syntex, oznámil,
že postprodukční studio Goldcrest Post využilo filmový skener Blackmagic Cintel Film Scanner pro restaurování části rozsáhlé, prestižní knihovny filmových titulů Goldcrest Film. Filmový materiál byl skenován v rozlišení 4K a remasterován ve 2K.

Blackmagic Cintel Film Scanner Goldcrest Film

Krom požadavků klientů na kvalitní 4K obsah byla motivací pro pořízení skeneru Blackmagic Cintel také maximální kontrola nad remasterováním titulů z vlastní knihovny Goldcrest Film. Projekt remasterování šestnácti filmů vedl Laurent Treherne a zahrnoval tituly „Dance with a Stranger” (1985 ), „Absolute Beginners” (1986 ) nebo „White Mischief” (1987). „Vzrůstající poptávka po internetovém obsahu zahrnuje také rostoucí oblibu klasických, kvalitních filmových děl,vysvětlil Laurent Treherne.

Každý restaurátorský projekt se setkává s řadou výzev. V tomto případě šlo vybrání vhodného zdrojového materiálu, opravu jeho poškození, identifikaci referenčních snímků pro barevné korekce a převod obrazové i zvukové složky do moderních formátů. Díky všestrannosti a rychlosti infrastruktury Blackmagic Design se podařilo vše uspokojivě vyřešit.

Na pracovišti se skenerem Blackmagic Cintel byla instalována i specializovaná pracovní stanice pro maximální samostatnost operátorů. Filmový materiál byl nejprve kontrolován a čištěn v laboratorních podmínkách, následně byl každý pás naskenován do rozlišení 4K na vysokorychlostní úložiště a v konečné fázi sestaven a upraven do formátu 2K.

Blackmagic Cintel Film Scanner Goldcrest Film

Následovalo retušování drobných nedokonalostí a barevné korekce v aplikaci DaVinci Resolve Studio. Postprodukční tým Goldcrest nakonec vytvořil digitální kopii pro archivaci a distribuční verzi v HD. „Digitální kopie dodáváme ve formátu ProRes HQ 422, takový je většinou požadavek distribučních společností, ale rozlišení Ultra HD nabírá u klientů na důležitosti,” vysvětlil dále Laurent Treherne.

Od prvního dne používání jsme byli skutečně ohromeni, jak si skener poradil se slepkami negativů. Co by u jiných skenerů způsobovalo poskakování negativu v dráze zvládl Cintel naprosto bez problémů. A to představuje opravdu výrazné ušetření času i nákladů, protože stabilizace takových problematických artefaktů je velice náročná.

Celá infrastruktura značky Blackmagic pro skenování a postprodukci filmového materiálu je velice flexibilní a nízkonákladová, ať už je skener používán samostatně nebo v součinnosti s konkurenčními produkty,uvedl Patrick Malone, ředitel studia Goldcrest Post. „Ohromilo nás množství detailů extrahovaných z některých problematických 35mm negativů. Kvalita i rychlost skenování do Ultra HD byly skvělé.

Blackmagic Cintel Film Scanner Goldcrest Film

Fotografie pro tisk
Fotografie všech produktů společnosti Blackmagic Design naleznete na adrese www.blackmagicdesign.com/press/images.

O společnosti Blackmagic Design
Produkty společnosti Blackmagic Design jsou špičkou v oblasti editace videa, digitálních filmových kamer, barevných korektorů, monitoringu videa, signálových přepínačů, diskových rekordérů, monitorů vlnových průběhů a software pro restaurování filmového materiálu, ve filmové, postprodukční i televizní branži. Karty pro nahrávání videa řady Blackmagic Design DeckLink odstartovaly revoluci v kvalitě a dostupnosti. Produkty řady DaVinci pro barevné úpravy videa dominují filmovému a televiznímu trhu již od roku 1984 a byly oceněny Emmy™, televizní obdobou filmových Oscarů. Blackmagic Design pokračují v tvorbě inovativních produktů na poli stereoskopické produkce a zpracování 4K videa. Společnost Blackmagic Design byla založena specialisty v oboru postprodukce a střihu videa a má pobočky v U.S.A., Spojeném království, Japonsku, Singapuru a Austrálii. Více informací získáte na webu www.blackmagicdesign.com.

O společnosti Syntex
Pražská společnost Syntex byla založena roku 1994 s cílem distribuovat produkty a řešení pro přepis animací z počítače na video, počítačovou grafiku, profesionální střih a zpracování videa. V Čechách patří k průkopníkům a etablovala se jako spolehlivý a silný partner v oboru digitálního zpracování obrazu i zvuku. Syntex se věnuje distribuci produktů, technické podpoře i poradenství v mnoha odvětvích obrazové i zvukové produkce a postprodukce. Od roku 1999 je zákazníkům na Slovensku k dispozici dceřinná společnost, se sídlem v Bratislavě. Společnost Syntex je distributorem produktů Blackmagic Design pro český a slovenský trh. Více viz www.syntex.cz.

09.06.17

Kamery řady Panasonic P2 spolupracují se službami LiveU a TVU

Panasonic uvedl aktualizace firmware pro své profesionální zpravodajské kamery řady P2 (AJ-PX5000, AJ-PX800, AJ-PX380 a AJ-PX270) a pro rekordér AJ-PG50. Jde o výsledek spolupráce se společnostmi LiveU a TVU Networks zaměřené na IP spojení se zařízeními LiveU LU200 a TVU Networks TVU One pro agregaci (bonding) několika mobilních spojení (detaily o kompatibilitě zde). Díky tomu je dosaženo vyšší kvality i stability připojení pro streamování videa a přenos zaznamenaných souborů na FTP servery. Stav produktů LiveU je indikován také v hledáčku kamer pro okamžitý náhled kvality připojení. V kombinaci s řešeními P2 Streaming Server a P2Cast nabízí Panasonic širokou nabídku řešení pro přenos materiálu z lokací na režijní a střihová pracoviště.

Panasonic P2Cast

P2 streaming
Kompatibilní kamery řady P2 jsou vybaveny technologií
QoS pro streaming videa. Tento režim optimalizuje datový tok v závislosti na propustnosti telefonní linky. Agregace spojení pomocí zařízení od LiveU nebo TVU umožňuje streamovat videa s vyšší stabilitou i datovým tokem. Video je prostřednictvím LiveU nebo TVU serveru dále vysíláno na P2 Streaming Server.

Cloudové řešení P2Cast
Kompatibilní kamery řady P2 disponují funkcí „Rec During Uploading” pro automatický upload proxy materiálu během záznamu. Data jsou uploadována na produkční zpravodajský systém P2Cast nebo FTP server. V prostředí P2Cast lze nastavit startovní a koncové body zaznamenaných sekvencí, vytvořit soupisku a dále přenášet jen potřebné části scén ve vysoké kvalitě. I zde zvýší agregace spojení pomocí produktů LiveU nebo TVU přenosové rychlosti a stabilitu spojení.

Panasonic P2Cast

08.06.17

Mark Toia: Why RED

Kreativní lidé jsou neustále v pohybu a proto potřebují nástroje, které se přizpůsobí stále se měnícím požadavkům nových projektů. Režisér Mark Toia popisuje v novém videu tři základní požadavky na moderní digitální filmové kamery a demonstruje, proč mu model RED WEAPON 8K S35 vyhovuje v oblastech obrazové kvality, snadnosti použití a rozměrů/váhy přístroje...



07.06.17

RED DSMC2 Beta 6.4.23

Nová beta verze firmware pro digitální filmové kamery RED WEAPON, EPIC-W, SCARLET-W a RAVEN přináší opravy a také několik nových funkcí, především možnost „zapékat” 3D LUT korekce do 2K ProRes a Avid DNxHR/HD souborů.

DSMC2 Beta Build v6.4.23

  • Možnost „zapéct” 3D LUT korekce do Apple ProRes a Avid DNxHR/HD videí
  • Přidáno zobrazení 3D LUT stavu do sekce RED Standard Overlay pro každý monitor
  • Prefix u jména exportovaných LUT souborů nyní vychází ze jména klipu
  • Přidána notifikace pro auto kalibraci
  • Úvodní obrazovka nyní upozorňuje, že jde o beta verzi firmware
  • Přidána podpora pro blíže nespecifikované chystané doplňky
  • Implementace REDMOTE v9.7.13
  • Oprava: opravené zobrazení nastavení clony v dialogu Lens Info po výměně objektivu
  • Oprava: odstraněno chybové hlášení zobrazené po ukončení přehrávání dlouhého Apple ProRes souboru
  • Oprava: odstraněny občasné změny úrovně černé během záznamu
  • Oprava: odstraněna chyba „Buffer Overflow” u Avid DNx444 souborů s vysokou snímkovou frekvencí
  • Oprava: odstraněno chybové hlášení „Incompatible Battery” po připojení modulu V-Lock Battery Module přímo k tělu kamery
  • Oprava: hlášení Audio VU RCP nyní obsahují špičkové hodnoty zvuku
  • Oprava: opraven nefunkční displej RED Touch 7" LCD po aktualizaci jeho firmware
  • Oprava: opraveno zamrzání kamery při změně snímkové frekvence během spuštění záznamu
  • Oprava: opraveno zapomínání nastavení clony po výměně objektivu
  • Oprava: odstraněny občasné problémy s připojením médií při zapnutí kamery nebo vložení média
  • Oprava: odstraněny občasné problémy s připojením UDF médií
  • Oprava: opravena chyba „Recording Halted” u formátu Apple ProRes 422LT
  • Oprava: odstraněna PRO IO reference z dialogu GPIO/Sync u kamer řady DSMC2


Poznámky

  • Před použitím funkce Pre-Record proveďte Secure Format média
  • Funkce Horizon vyžaduje před použitím Gyro kalibraci
  • Nepoužívejte funkci 3D sync,pokud nesvítí ikona GEN ICON nebo není zobrazena žlutě
  • Funkce Image Magnify je k dispozici pouze během náhledu
  • HD-SDI pracuje v progresivním režimu a nepodporuje 1080i nebo 1080 PsF signál


RED RAVEN

Firmware (BETA):
WEAPON FIRMWARE (6K CF, 8K S35, 8K VV, 8K VV ANA)

WEAPON FIRMWARE (MAGNESIUM)

RED EPIC-W FIRMWARE

SCARLET-W FIRMWARE

RED RAVEN FIRMWARE


06.06.17