Pátá verze implementuje technologií Layer Compositing a Light Mix pro nedestruktivní úpravu snímků v okně V-Ray Frame Buffer resp. interaktivní úpravu světel, bez renderingu. V-Ray 5 nabízí také nový modul VRay Proxy pro rychlejší rendering, podporu barevného prostoru ACEScg, a také významné optimalizace u GPU akcelerace (2D displacement, OSL textury, paměťové optimalizace pro velké scény). Verze pro aplikaci Maya.
Software V-Ray for Maya je nástroj pro 3D rendering původně vytvořený exkluzivně pro software 3ds Max. Pro jeho obrovskou popularitu jej výrobce Chaos Group dodává také ve verzi pro aplikaci Maya. V-Ray je určen pro nejnáročnější projekty z oblasti filmových triků a vizualizací – uživatelé ocení jeho vysokou stabilitu, snadnost obsluhy i vysokou rychlost výpočtů. Díky tomu mohou uživatelé pracovat s velice náročnými scénami při zachování maximální interaktivity. Software V-Ray for Maya nabízí rovněž celou škálu pokročilých, moderních technologií, včetně materiálu CarPaint pro simulaci vícevrstvých laků automobilů, realistického pohybového rozostření ve 3D, procedurálního systému exteriérového osvětlení Sun & Sky, kamery Physical Camera pro snadnou kompozici syntetických a reálných záběrů atd. Možností produktu V-Ray for Maya využívá celá řada věhlasných trikových studií, včetně Method Studio, Zoic Studio, Lux VFX, The LAB NYC a řady dalších!
Nová generace V-Ray Next přináší rychlejší rendering, lepší integraci s hostitelskou aplikací a řadu nových funkcí, např. materiál Physical Hair, nový Toon Shader, podporu pro V-Ray Cloud a mnoho dalších! V průměru je nová generace V-Ray Next o 25 % rychlejší, a to díky inteligentním optimalizacím scény bez zásahu uživatele, např. u scén využívajících Adaptive Dome Light může být rendering 2-7x rychlejší. V-Ray Next přináší také podstatně vylepšený IPR systém nyní běžící ve viewportu hostitelského programu příp. v okně V-Ray Frame Buffer pro rychlejší interaktivní náhled scény. Interaktivní rendering je aktivní i během editace scény nebo náhledu animací.
K snazšímu odhalení chyb slouží nový Debug Shading Mode dovolující zobrazit samostatně zvolené materiály, textury, objekty nebo světla. A díky funkci AI Denoiser – nově s GPU akcelerací – jsou náhledy bez rušivého šumu, což značně zjednoduší nasvícení scény. Novinkou je také podstatně rychlejší renderer V-Ray GPU, nyní až 2x rychlejší! V-Ray GPU Next přináší také podporu pro rychlý rendering volumetrických efektů (kouř, oheň, mlha...), segmentaci výstupu pro rychlejší distribuovaný rendering a export ve formátu Cryptomatte pro snazší postprodukci.