Expedice a otevírací doba během vánočních svátků a začátku roku 2025Expedice a otevírací doba během vánočních svátků a začátku roku 2025

Kamera URSA EF použita pro natáčení populárního japonského krimiseriálu – tisková zpráva

TISKOVÁ ZPRÁVA

2
6. května 2016

Blackmagic Design, výrobce profesionální audiovizuální techniky, na českém a slovenském trhu zastoupený firmou Syntex,
oznámil, že populární japonský krimiseriál „Utenai Keikan” natočily kamery URSA EF a Blackmagic Production Camera 4K. Produkce seriálu využívá i další produkty značky Blackmagic Design, včetně programu DaVinci Resolve pro barevné korekce.

Kameraman Takahiro Imai použil model URSA jako hlavní kameru a model Blackmagic Production Camera 4K ve funkci kamery vedlejší. „V minulosti jsem primárně natáčel na film. Tento seriál je první významná produkce, ve které používám produkt URSA v roli hlavní kamery. Většinu záběrů pořídí URSA, model Production Camera 4K se používá v případech, kdy potřebujeme menší přístroj. Natáčení proběhlo hladce, s kamerou URSA se pracuje stejně dobře, jako s tradičními filmovými modely.

U kamer podobné velikosti je většinou problém s hlučným chlazením. Model URSA ale využívá kapalinové chlazení a je proto velice tichý, což ocenil celý štáb.

Kamera URSA byla osazena také hledáčkem Blackmagic URSA Viewfinder. „Díky své rozsáhlé zkušenosti s filmovými kamerami jsem zvyklý na práci s hledáčkem. Proto byla dostupnost kvalitního hledáčku jednou z hlavních priorit při výběru nové kamery. S nekvalitním hledáčkem snadno nastavíte špatnou expozici, Blackmagic Viewfinder ale poskytuje skvělé barevné podání a velice rychlou odezvu. Je až neuvěřitelné, jakou kvalitu získáte za tak nízkou pořizovací cenu.

Štáb používal také monitory SmartView 4K a barevný korektor DaVinci Resolve Studio.

Jako hlavní náhledový monitor na lokacích jsme používali SmartView 4K,” dodal Takahiro Imai. „Záběry jsme kontrolovali po LUT úpravách i v surovém stavu. SmartView 4K je cenově dostupný a nabízí i bateriový provoz a je proto ideálním natáčecím monitorem.

Záběry se natáčely v režimu RAW pro maximální kreativní volnost při barevných úpravách v tokijském postprodukčním studiu Interceptor Inc.

I přes velké datové objemy jsme se rozhodli pro natáčení do formátu RAW, protože poskytuje maximální obrazovou kvalitu. Během testovacího natáčení jsme porovnávali nekomprimovaná RAW data a režim RAW 3:1. Nikdo je nebyl schopen navzájem rozeznat a proto jsme se rozhodli pro natáčení do komprimovaného formátu RAW 3:1. Došlo tak k významnému ušetření datového prostoru při zachování maximální kvality,” vysvětlil Takahiro Imai.

Genta Tamaki ze studia Interceptor Inc. měl na starosti barevné úpravy: „U drsné detektivky očekává většina lidí velice kontrastní obraz. V tomto případě ale nejde o klasickou přímočarou detektivku, ve které hrdina řeší jeden případ za druhým. Proto jsem klasický vysoce kontrastní vzhled potlačil snížením saturace. U retrospektivních scén jsem naopak saturaci zvýšil. Přes všechny úpravy si obraz natočený modelem URSA zachoval barevnou integritu, což se rozhodně nedá říci o všech kamerách: v některých případech je červená složka příliš dominantní a celková obrazová rovnováha se zcela poruší. U kamer Blackmagic jsem se s tímto problémem nesetkal.

Velice užitečná vlastnost kamer URSA je také monitor na pravé straně dovolující nastavit parametry přístroje. Díky tomu jsme mohli snadno kontrolovat a nastavovat kameru já i můj asistent. Celková ergonomie přístroje připomíná klasické filmové kamery a kamera se proto používala velice snadno. A nejen kamera, ale i veškeré příslušenství byly cenově dostupné a nepředstavovaly tak velkou zátěž pro rozpočet produkce,” dodal Takahiro Imai.

Blackmagic URSA EF Utenai Keikan

Fotografie pro tisk
Fotografie všech produktů společnosti Blackmagic Design naleznete na adrese www.blackmagicdesign.com/press/images.

O společnosti Blackmagic Design
Produkty společnosti Blackmagic Design jsou špičkou v oblasti editace videa, digitálních filmových kamer, barevných korektorů, monitoringu videa, signálových přepínačů, diskových rekordérů, monitorů vlnových průběhů a software pro restaurování filmového materiálu, ve filmové, postprodukční i televizní branži. Karty pro nahrávání videa řady Blackmagic Design DeckLink odstartovaly revoluci v kvalitě a dostupnosti. Produkty řady DaVinci pro barevné úpravy videa dominují filmovému a televiznímu trhu již od roku 1984 a byly oceněny Emmy™, televizní obdobou filmových Oscarů. Blackmagic Design pokračují v tvorbě inovativních produktů na poli stereoskopické produkce a zpracování 4K videa. Společnost Blackmagic Design byla založena specialisty v oboru postprodukce a střihu videa a má pobočky v U.S.A., Spojeném království, Japonsku, Singapuru a Austrálii. Více informací získáte na webu www.blackmagicdesign.com.

O společnosti Syntex
Pražská společnost Syntex byla založena roku 1994 s cílem distribuovat produkty a řešení pro přepis animací z počítače na video, počítačovou grafiku, profesionální střih a zpracování videa. V Čechách patří k průkopníkům a etablovala se jako spolehlivý a silný partner v oboru digitálního zpracování obrazu i zvuku. Syntex se věnuje distribuci produktů, technické podpoře i poradenství v mnoha odvětvích obrazové i zvukové produkce a postprodukce. Od roku 1999 je zákazníkům na Slovensku k dispozici dceřinná společnost, se sídlem v Bratislavě. Společnost Syntex je distributorem produktů Blackmagic Design pro český a slovenský trh. Více viz www.syntex.cz.

Datum: 26. 05. 2016, Kategorie: Novinky