Nová verze oblíbené 3D modelovací přináší řadu novinek vč. dynamických simulací a štětců pro realistické modelování tkanin, nových modelovacích funkcí (např. ZModeler > Extrude Edge), vyššího výkonu (lepší odezva štětců, rychlejší práce se složitou polygonální geometrií) či importu/exportu formátů Collada (DAE) a Alembic (ABC). Školní licence pro…
Nová verze oblíbené 3D modelovací přináší řadu novinek vč. dynamických simulací a štětců pro realistické modelování tkanin, nových modelovacích funkcí (např. ZModeler > Extrude Edge), vyššího výkonu (lepší odezva štětců, rychlejší práce se složitou polygonální geometrií) či importu/exportu formátů Collada (DAE) a Alembic (ABC). Školní licence pro Win/Mac.
Dynamické simulace
Nový systém pro dynamické simulace pozvedá modelování na novou úroveň: Jakýkoliv povrch může být smrštěn, zvětšen nebo jinak deformován působením gravitace. Rozsah působení gravitace lze navíc ovlivnit pomocí masek. Novinka dovoluje vytvářet realistické zvlnění tkanin na jiných objektech: aktivujte detekci kolizí a další parametry, ZBrush následně vytvoří realistickou interakci virtuálních látek s libovolnou viditelnou geometrií...
Nástroje pro simulace látek
ZBrush 2021 přináší nové štětce využívající dynamický systém pro interakci s virtuálním oblečením. Nově je možné ručně aplikovat zvlnění tkanin příp. pohybovat geometrií a sledovat interakci s virtuální tkaninou v reálném čase. K dispozici jsou štětce ClothTwister (kroucení látky), ClothWind (pohyb látky v zadaném směru), ClothPinchTrails (kreslení švů).
Vylepšený náhled Dynamic Subdiv
Technologie Dynamic Subdiv umožňuje náhled dělených ploch bez nutnosti zvýšit počet polygonů modelu. Novinkou je možnost zadat tloušťku libovolné planární geometrie, a také přípojit ke každému polygonu instanci jiné geometrie pro simulaci povrchů á la tkaniny, kroužková zbroj apod.
Vyšší výkon
ZBrush 2021 potěší řadou výkonnostních optimalizací vč. rychlejší práce se složitou polygonální geometrií, zdokonalených algoritmů technologie DynaMesh, lepší odezvy deformačních štětců apod. Nová správa využití vláken zajistí optimální vytížení procesoru.
Novinky nástrojů ZModeler
Nová funkce Edge Extrude zjednodušuje modelování pomocí vytažení jedné či několika hran (vč. navazujících hran/polygonů) s interaktivním přichytáváním hran. Nové vytvářené hrany lze přichytit k přilehlým povrchům aktivováním volby SnapToSurface. Nový je rovněž nástroj Equidistant Inset pro tvorbu nových, ekvidistantních polygonů v rámci zvoleného polygonu nebo skupiny polygonů.
Zdokonalení u NanoMesh
Systém pro tvorbu instancí geometrie, NanoMesh, nyní dovoluje editovat vytvořenou kopii. Kombinace funkcí Split Screen a NanoMesh otevírá nové možnosti při tvorbě a modifikaci modelů bez nutnosti přidávat velké množství polygonů do scény.
Formát iMage 3D GIF/PNG
Formát iMage 3D dovoluje snadno sdílet náhled modelu i 3D data v jediném souboru typu GIF či PNG. Ten lze snadno sdílet s jinými uživateli: např. na webových stránkách se zobrazí jako běžný 2D obr., po stažení jej lze otevřít v aplikaci ZBrush jako editovatelný 3D model.
Další funkce