Nová verze oblíbené 3D modelovací přináší řadu novinek vč. dynamických simulací a štětců pro realistické modelování tkanin, nových modelovacích funkcí (např. ZModeler > Extrude Edge), vyššího výkonu (lepší odezva štětců, rychlejší práce se složitou polygonální geometrií) či importu/exportu formátů Collada (DAE) a Alembic (ABC). Standardní licence…
Nová verze oblíbené 3D modelovací přináší řadu novinek vč. dynamických simulací a štětců pro realistické modelování tkanin, nových modelovacích funkcí (např. ZModeler > Extrude Edge), vyššího výkonu (lepší odezva štětců, rychlejší práce se složitou polygonální geometrií) či importu/exportu formátů Collada (DAE) a Alembic (ABC). Standardní licence pro Win/Mac.
Dynamické simulace
Nový systém pro dynamické simulace pozvedá modelování na novou úroveň: Jakýkoliv povrch může být smrštěn, zvětšen nebo jinak deformován působením gravitace. Rozsah působení gravitace lze navíc ovlivnit pomocí masek. Novinka dovoluje vytvářet realistické zvlnění tkanin na jiných objektech: aktivujte detekci kolizí a další parametry, ZBrush následně vytvoří realistickou interakci virtuálních látek s libovolnou viditelnou geometrií...
Nástroje pro simulace látek
ZBrush 2021 přináší nové štětce využívající dynamický systém pro interakci s virtuálním oblečením. Nově je možné ručně aplikovat zvlnění tkanin příp. pohybovat geometrií a sledovat interakci s virtuální tkaninou v reálném čase. K dispozici jsou štětce ClothTwister (kroucení látky), ClothWind (pohyb látky v zadaném směru), ClothPinchTrails (kreslení švů).
Vylepšený náhled Dynamic Subdiv
Technologie Dynamic Subdiv umožňuje náhled dělených ploch bez nutnosti zvýšit počet polygonů modelu. Novinkou je možnost zadat tloušťku libovolné planární geometrie, a také přípojit ke každému polygonu instanci jiné geometrie pro simulaci povrchů á la tkaniny, kroužková zbroj apod.
Vyšší výkon
ZBrush 2021 potěší řadou výkonnostních optimalizací vč. rychlejší práce se složitou polygonální geometrií, zdokonalených algoritmů technologie DynaMesh, lepší odezvy deformačních štětců apod. Nová správa využití vláken zajistí optimální vytížení procesoru.
Novinky nástrojů ZModeler
Nová funkce Edge Extrude zjednodušuje modelování pomocí vytažení jedné či několika hran (vč. navazujících hran/polygonů) s interaktivním přichytáváním hran. Nové vytvářené hrany lze přichytit k přilehlým povrchům aktivováním volby SnapToSurface. Nový je rovněž nástroj Equidistant Inset pro tvorbu nových, ekvidistantních polygonů v rámci zvoleného polygonu nebo skupiny polygonů.
Zdokonalení u NanoMesh
Systém pro tvorbu instancí geometrie, NanoMesh, nyní dovoluje editovat vytvořenou kopii. Kombinace funkcí Split Screen a NanoMesh otevírá nové možnosti při tvorbě a modifikaci modelů bez nutnosti přidávat velké množství polygonů do scény.
Formát iMage 3D GIF/PNG
Formát iMage 3D dovoluje snadno sdílet náhled modelu i 3D data v jediném souboru typu GIF či PNG. Ten lze snadno sdílet s jinými uživateli: např. na webových stránkách se zobrazí jako běžný 2D obr., po stažení jej lze otevřít v aplikaci ZBrush jako editovatelný 3D model.
Další funkce
ZBrush 2022 Features
Enhance your ZBrush experience with these additions:
Bas Relief
Create embossed surfaces in stunning detail with the new Bas Relief features in ZBrush. Position your model as desired and project all visible meshed into the selected mesh.
Load any model and create a Bas Relief alpha from camera view to be used to create raised sections of detail that closely resemble the results of traditional relief sculpture.
Bevel Pro
The new Bevel Pro plugin allows you to create complex bevels for meshes at any resolution without low-poly modeling. Suitable for meshes of medium-to-high resolution, Bevel Pro allows you to use masking and PolyGroups to determine exactly which edges to bevel. Adjust and preview your results non-destructively, and even create your bevels as separate sections of geometry for use with Live Boolean.
Multi-Texture/Multi-Alpha
Brushes now support dual alphas and textures, allowing you to transition between the two based on the pen pressure of your stroke. Create striking blends of color and detail with this versatile new feature!
Brush Surface Noise with Local Projection
Apply any image, graphical noise or noise presets to a brush for local sculptural surface noise details. Use Brush Size or pen pressure sensitivity to adjust the noise scale on the fly. Local Projection will give a unique way to reapply any noise by position of the brush. This feature shines when creating environment pieces or applying skin details.
SubTool Alignment
Instantly redistribute multiple SubTools, or the geometry within a single SubTool with a single button press. Similar to alignment features found in other programs, you can now align meshes to the left, right or center, and by the top or bottom edges.
KnifeCircle & KnifeSquare
The new Knife brushes now support the Circle and Rectangle stroke types. Cut through meshes cleanly with these tools where the resulting cut accurately reflects the stroke.
Enhanced Stroke Interpolation
The Stroke Interpolation feature can now use ZIntensity, Brush Size, RGB Intensity, and Front and Back Colors to transition between strokes with a set number of steps. Create dazzling blends and intricate patterns of color and detail between two strokes on the surface of your mesh.